دوره شیش

پاتوق مجازی بر و بچ دوره 6 حلی 3

دوره شیش
آخرین نظرات
متولدین هفته
پیوندها

به نام خدا

بدینوسیله، متن کامل برنامه ی وزیر پیشنهادی امور خارجه و امنیت ملی 103، جناب آقای آرین حسنی منتشر میگردد؛ برنامه ی اقای آرین حسنی، اجمالا با تمرکز بر چهار حوزه ی راهبردی اصلی ِ «بهبود بخشی روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر»، «حمایت از پناهجویان»، «ویزا و امور مربوطه» و «رسیدگی به مراکز ایران در خارج از کشور» تدوین شده است؛ ایشان در مقدمه ی برنامه، اشاره ای کلی به هر کدام از این حوزه ها داشته اند و در ادامه وارد جزئیات و طرح ریزی امور مربوط به هر یک شده اند؛ برای مثال در حوزه ی راهبردی «بهبودبخشی روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر»، وزیر پیشنهادی امورخارجه و امنیت ملی آقای عبداللهی به سه زیر عنوان اصلی «روابط اقتصادی و نفت»، «انرژی اتمی» و «روابط فرهنگی و اجتماعی» اشاره کرده اند.

باسمه تعالی

اینجانب آرین حسنی وزیر امور خارجه آقای امیرحسین عبدالهی ،سیاستی برای امور خارجه را پایه گذاری میکنم، به اسم " سیاست راهبرد های دو طرفه".

در این برنامه ریزی این حقیربرای چهاروظیفه ی اصلی که بر عهده ی من است، و زیر شاخه هایشان با مشورت و هماهنگی با رئیس محترم جمهوری، راهبردهای مفیدی دارم.


Ø     بهبود بخشی روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور های دیگر.

ما در اینجا به سه مورد قابل توجه برمی خوریم.

v    روابط اقتصادی و نفت

v    انرژی هسته ای

v    روابط فرهنگی و اجتماعی


Ø     حمایت از پناه جویان ایران (افغان ها و ...)

v    کار و بیمه

v    حقوق تحصیلی

 

Ø     امور ویزا و امور مربوطه


Ø     رسیدگی به مراکز ایران در خارج از کشور

v    اعزام نیرو به این مراکز.

v    حمایت مالی از این مراکز.


·        بهبود بخشی روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور های دیگر

مقدمه

در این راستا باید بگویم، مهمتر از هر چیز آرمان ها و اهداف انقلاب و عمل به قانون اساسی است. و این جزو مواضعی است که ما هیچ جوره از آن پایین نممی آییم. پس در نتیجه اولین شرط ما برای رفتن پای میز مذاکره،اعمال این قوانین است. پس از آن در تمامی موارد اگر سود بیشتر از ضرر باشد، ما برای ادامه ی ماجرا به پای میز مذاکره مینشینیم.

 

روابط اقتصادی و نفت

ابتدا به مورد نفت میپردازیم. این نعمت خدادادی در ایران به وفور یافت میشود. و این که ما بخواهیم آن را صادر کنیم، و وضعیت اقتصاد خود را بالا ببریم، فقط به دو کشور مربوط است، کشور خریدار و کشور وارد کننده. لذا حتی در شرایط تحریم ها نیز ما باید از این بازرگانی پر سود با کشور های خواهان استفاده کنیم. این حق ماست که به خریدارمان نفت بفروشیم وان یک جور شکستن تحریم نیست.قابل توجه است کشور هایی مثل آمریکا باوجود ذخایر زیاد خود، باز هم نفت را خریداری کرده تا به محض تمام شدن ذخایر باقی کشور ها ، به بالا ترین قیمت بفروشد و ما باید از این سوءاستفاده جلوگیری کنیم. همانطور که آقای مصدق در 60 سال پیش از حق ما دفاع کرد.

 

انژی اتمی

به دلیل تمام شدن سوخت های فسیلی، هر کشور حق دارد مطالعه برروی انژِ اتمی را در برنامه ی خود داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشور های پیشرفته در منطقه،مخصوصاٌ با وجود پاکستان و عربستان،بدون ساخت هیچگونه بمب و داشتن هدف نظامی، حق مطالعه بر روی این فناوری را دارد و بازرسین میتوانند از نیروگاه ها بازدید کنند. در بین نیروگاه ها، آب سنگین اراک، باز طراحی شده، فوردو و نطنز نیز به کار خود ادامه میدهند. این در شرایطی است که با کوضک کردن سانتریفیوج ها، حد زیادیاز تحریم ها طی 10 سال آینده لغو خواهد شد واین فشار از روی مردم جمهوری اسلامی ایران برداشته میشود.

 

 

روابط فرهنگی و اجتماعی

در روابط ایران و کشور های دیگر از لحاظ فرهنگی نیز برنامه های ویژه ای ارائه شده است. سفر های زیارتی به عراق و سوریه به دلیل خطر زیاد، لغو میشود، سفر های مکه و مدینه هم تا روشن شدن و نتییجه ی قضیه ی جده هم حذف میشود.

نکته ی دیگر اینکه با وجود سرگردانی شماری ایرانی در جزایر استرالیا، جمهوری اسلامی ایران با آغوش باز، پذیرای این مردم است.

  

·        حمایت از پناه جویان

کار وبیمه

با توجه به آیات قرآن کریم، ما باید از پناه جویان استقبال کنیم. آنها حق کار و بیمه دارد و در اینجا وزارت کار، رفاه، تامین اجتماعی

موظف است به اندازه ی یک فرد عادی به یک فرد به عنوان مثال افغانی، حقوق، بیمه، مزایای کار، بیمه ی درمانی، حق تحصیل و

تمامی حقوق یکفرد عادی را تعلق دهد به گونه ای که فرقی بین یب ایرانی و یک افغانی در ایران نباشد. و همچنین کودکان افغانی

نیز مانند تمام کودکان حق تحصیل دارند.

 

·        امور ویزا و امور مربوطه

امور ویزا مانند صادر مردن آن، پیگیری دلیل عدم صدور آن، امور شهروندانی که دیپورت میشوند نیز با وزیر خارجه بوده و این

موارد از حمایت کامل این وزارت خانه استفاده میکنند. 

 

·        رسیدگی به مراکز ایران در خارج از کشور

در این رابطه وزارت خانه قصد دارد به یک به عنوان مثال شعه ی بانک ایرانی نیرو اعزام کرده و تحت حمایت کامل خود از لحاظ مالی قرار دهد.

این وزارت خانه باید تمام مردم ایرانی طبعه را در خارج از مرز تحت حمایت کامل خود قرار دهد. و در این رابطه از شهروند تحت هر شرایطی دفاع کامل به عمل بیاورد.

 

 

۹۴/۰۲/۰۷
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

کد آهنگ