دوره شیش

پاتوق مجازی بر و بچ دوره 6 حلی 3

دوره شیش
آخرین نظرات
متولدین هفته
پیوندها

                    به نام خدا

 سلام به همه‌ی رفقای دوره شیشی

اگر بخواهیم برگردیم به سال 2000 که بیشتر دوره شیشی ها تو همین سال به دنیا اومدن (با یک خرده اختلاف، حالا چندان فرق نمیکنه.) حدود 130000000 نفر در جهان تو همین سال متولد شدند؛ از بین این 130000000 نفر، نزدیک به 1311000 نفر تو ایران به دنیا اومدن که میشه تقریبا حدود 1.008 درصد از جمعیت تمام بچه‌های متولد اون سال؛ خب این حدود یک میلیون و سیصد و یازده هزار بچه، توی شهرهای مختلف ایران، با شرایط مختلف و زبان و دین و قومیت متفاوت به دنیا اومدن و توی حدود 14 سالی هم که از زندگی‌شون میگذره، سرگذشت‌های مختلفی داشتند؛ تعداد بیشتری‌شون دارن درس میخونن، یه تعدادی خیلی کمی‌شون از کشور رفتن، یه تعدادی‌شون همین روزها توی مترو و چهارراه‌ها یه چیزایی میفروشن، یه تعدادی هم تا چند روز دیگر کلاس‌های تابستونی‌شون شروع میشود و باید به اختیار و خواست خودشون بیان مدرسه و احتمالا یه چیزهایی یاد بگیرن و خلاصه اینکه خوش باشند؛ به هر حال، چه خوب و چه بد، همه‌شون با هم فرق دارند؛ برخی شبیه‌تر و برخی نه. اما یه خرده اونورتر، یعنی چند صد کیلومتر اونورتر، بچه‌ها تو یه جایی به دنیا اومدن که یک خرده ماجرای زندگی‌شون فرق داره؛ یه جورایی توی همین چهارده سال، همه‌شون بدون استثناء هر چند سال یک بار، محاصره شدند (یعنی دارو و غذا و اینا خیلی سخت میرسیده بهشون یا حتی نمیرسیده) و تقریبا توی همین چهارده سال، 6 بار جنگ‌های سنگین با تلفات‌های زیاد و زخمی‌های خیلی بیشتر و همه‌ی اون بدبختی‌هایی که بعد از شروع جنگ به وجود میاد (بیماری و از دست دادن عزیزان و از بین رفتن رفقا و معلم‌ها و خراب شدن خانه‌ها و همه‌ی این‌ها) رو تجربه کردن؛


آره داریم درباره‌ی 122000 نوجوانی حرف میزنیم که توی سال 2000 در فلسطین به دنیا اومدن؛ از 2000 تا 2005 یه درگیری طولانی داشتن؛ بعد از اون از سال 2006 علاوه بر اونکه لبنان، زیر بار آتش بود، اونها هم داشتن میجنگیدن؛ از سال 2007 یه بخشی از کشورشون به نام غزه، کاملا محاصره شد و تعداد زیادی توی محاصره جونشون رو از دست دادند؛ سال 2008، 22 روز جنگیدند و سال 2010 دوباره یه جنگ دیگه؛ سال 2012 هم باز جنگ بود و سال 2014 هم یک جنگ خیلی طولانی حدودا دو ماه-ه؛ نمیدونیم از اون 122000 نفر، چندنفرشون توی این جنگ ها شهید شدند و چند نفر زخمی و چند نفر اسلحه به دست گرفتن تا نگذارند، خونه‌شون رو تصرف کنن یا هر چیز دیگه.... ولی هر تعدادی از این هم سن و سال‌ها هم که زنده باشن، شاید امیدوار هستند که یه بخشی از اون 1311000 نفر لااقل به فکرشون باشند؛ این همه نوجوان در دنیا، از گرسنگی و فقر و کم‌آبی و بیماری، زجر می‌کشند ولی شاید کمتر بچه‌ای باشد که همه‌ی این‌ها رو با هم تجربه کند؛ میشه به این فکر کرد که چرا؟ و به ما چه؟

و امّا....

جمعه‌ی آخر ماه رمضان (یعنی فردا!) روزی-ه که بعضی از مردم جهان در حمایت از مردم فلسطین، هر کسی یک کاری انجام میدهد؛ بعضی‌ها توی وبلاگ‌هاشون مطلب مینویسند؛ بعضی‌ها توئیت می‌ذارن؛ بعضی‌های توی تلگرام و وایبر چیزی Share میکنن؛ بعضی ها میرن تاریخ فلسطین رو میخونن تا بدونن چه اتفاقاتی افتاده؛ بعضی‌ها میرن توی خیابان و راهپیمایی میکنن؛ شما هم لطفا و مراماً به یادشون باشید. همین.

۹۴/۰۴/۱۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ خوبی دارید 

امید وارم بهترین هارو داشته باشید
در عصر غیبت هدف جهاد ابتدایی به معنای عام -که اختصاص به زمان معصوم هم ندارد- نخست کمک به مظلومین عالم است، هرجا مظلومی اعم از مسلمان و غیر مسلمان وجود دارد بر ما واجب است به او کمک کنیم.

 

به جناب «انسانی منطقی» :
چه قدر خوب که بالاخره در این همه مدت، کسی باب انتقاد و بحث را باز کرد و فضا را از «هر چه بخوانیم و بگویند، درست است.» درآورد؛ تشکر.
1- درباره ی حماس : البته انتقاد به حماس بیشتر از موردی است که شما آوردید و از میان تمام انتقادها شاید اثبات این ادعا از همه سخت تر باشد. (اینکه حماس در اروپا همانند داعش است.) البته مشخص نفرمودید که همانند داعش به عملیات تروریستی در خاک اروپا اقدام میکنند یا در نظر مردم اروپا، گروهی مانند داعش هستند. اگر منظورتان مورد نخست بود : حماس از سال 2001 و با شروع یکی از انتفاضه های فلسطین، به مرور در لیست تحریم (به دلیل تروریست بودن) توسط اتحادیه ی اروپا قرار گرفت و اواخر سال 2014، دادگاه اتحادیه ی اروپا، پس از بررسی هایی، اظهار کرد که حماس باید از لیست گروه های تروریستی خارج شود؛ منبع در لینک زیر :
http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2014-12/cp140178en.pdf
احتمالا دادگاه اتحادیه ی اروپا، توانایی تشخیص تروریست بودن یا نبودن گروهی در خاک کشورهای اروپایی را داراست پس ادعای شما را نمیتوان پذیرفت.
در ضمن اینکه در سراسر متن، هیچ اسمی از حماس یا هر گروه دیگری نیامده؛ هدف فقط مردم بودند و بس.
2- اگر تعدادی فلسطینی در جنگ هشت ساله ی ایران و عراق، طرفدار نیروهای مقابل بودند، یعنی تا ابد، ما باید با هر فلسطینی که مورد ظلم واقع میشود و با بچه هایی که در معرض کشته شدن هستند، بی تفاوت برخورد کنیم؟ چه گناهی بر گردن این کودکان و زنان بی دفاع است که باید تاوان تصمیم تعداد «بسیار کمی» از هم وطنان خود در سالهای گذشته را بدهند؟ تعمیم-تان غلط بود! تصمیم گیری درست آنگونه است که در هر جایی از دنیا، مردمانی با هر مذهبی و با هر دینی و با هر روش و منش و شیوه و تفکری، اگر مورد ظلم واقع شوند، وظیفه ی ما حمایت از مظلوم و جلوگیری از ظالم است؛ فرقی هم ندارد که مظلوم اهل کدام کشور است و چه نژادی دارد و چه زبانی و چه دینی.
3- پیشنهاد خوبی است. برای اونها «هم» میشود نوشت.
4- هیچ دلیل متقنی برای ناصبی بودن اکثریت مردم فلسطین موجود نیست و این شایعاتی است که از زمان انقضایش بیش از چهل سال گذشته است؛ حتما بچه های دوره شیشی اینها به گوش-شون نخورده :)
تشکر دوباره.
۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۲:۳۰ انسانی منطقی
حماس چیست؟
در فلسطین امروزی گروهک تروریستی سنی هست که در کشور های اروپایی عینا مانند داعشه و این گروه برای حمایت از فلسطین به پا خواسته(!). حالا که حرف از محاصره شد میشه یادی هم از جنگ هشت ساله خودمون بکنیم که ما فقط هزار اسیر فلسطینی داشتیم(!) که برای حمایت عراق اومده بودند و خدا میدونه چند تا ایرانی رو شهید کردند.
پیشنهادی که دارم اینکه همین پستو میشه برای اون شیعه هایی نوشت که بغل خودمون هرروز دارن هلاک میشن بنویسیم.(نمی خوام بحثو به فرقه فرقه شدن مسلمونا و اینکه فلسطینی ها ناصبی ان بکشونم وگرنه حرف داشتم)
۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۶ عباس جلالی نسب
بچه ها یه ویدیو جالب که منبعش سایت ورزش سه هست
تو سایت الوار
حتما دانلود کنین چون صدا شو باید بشنوید و تو وبلاگ نمیشه
۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۵ انّا مِن حسین لبیک یا حسین
بیچاره ها حتما یک قسمت در وبلاگم در این مورد میذارم ببخشید فقط من زیاد حوصله ی تایژ کردن رو ندارم اجازه می دید از نوشته های شما استفاده کنم؟(منظورم=COPY)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

کد آهنگ