دوره شیش

پاتوق مجازی بر و بچ دوره 6 حلی 3

دوره شیش
آخرین نظرات
متولدین هفته
پیوندها
به نام خدا
بدینوسیله متن کامل برنامه ی کاری وزیر پیشنهادی امور خارجه و امنیت ملی 102، جناب آقای هومن هنرور منتشر میگردد. این برنامه پس از تبیین شرایط سیاست در جهان امروز، اصل "قدرت انتقالی" را به عنوان استراتژی اصلی آن وزارتخانه در صورت اخذ رای اعتماد وزیر پیشنهادی، تعیین کرده است. هومن هنرور پس از معین کردن نقش ایالات متحده ی آمریکا در ساختار جهانی قدرت و پیش بینی وضعیت آن در آینده، به قدرت های نوظهور توجه داشته است. در ضمن ایشان پیش از طرح جزئیات برنامه ی راهبردی خود در دوره وزارت با اشاره به گفتمان انقلاب اسلامی، نقش کشورهای  عضو جنبش عدم تعهد را روشن کرده است.

متن در ادامه مطلب. 

بسمه تعالی
مقدمه:
در این برهه از زمان دیگر دو کشور با قدرت های تقریبا همسان وجود ندارد. به این معنی که قدرت در حال انتقال است البته باید گفت که فعلا ایالات متحده آمریکا نقش بزرگی را در تحولات جهانی بازی می کند اما باید به این هم اشاره کرد که نباید از اقتصاد رو به رشد هند و چین هم صرف نظر کنیم یا تلاش های روسیه برای افزایش نقش بین الملی را نادیده بگیریم. این را هم باید گفت که دیگر کشور ها نیستند که بازی می کنند و حال بازیگران زیادی اعم از دولتی یا غیر دولتی به بازی آمده اند. دیگر تقابل مطلق یا در نقطه ی مقابلش همکاری همیشگی نقش خود را از داست داده اند حال کشور ها برای منافع خود با هم رقابت یا دوستی می کنند دیگر آن قرن بیستمی گذشته است که نظام جهانی دو قطبی بود. پس در این بازی جهانی خطر بالا رفته است و امکان هر گونه خطا وجود دارد و باید کشور ها اعم از کوچک یا بزرگ بودن برنامه ریزی هوشمندانه ای داشته و جایگاه جهانی خود را ارتقاع دهند ولی آن کشور هایی که ارزیابی صحیحی نداشته باشند و شرایط انتقالی این قرن را خوب درک نکرده باشند، نمی‌توانند پیشرفت کافی بکنند.
دراین دوران ایران خود یکی از کشور های تاثیر گذار و یکی از موضوعات اصلی در نظام بین الملل به شمار می رود به همین دلیل اگر قدرت به صورت درست جهت دهی شود می تواند قدرت ایران نهادینه شود. همان طور که گفته شد قدرت در مذاکرات هم در این دوران مهم است به همین دلیل سیاست های جمهوری اسلامی ایران بر اساس گسترش قدرت اعم از نظامی و غیر نظامی باشد.
قدرت پتانسیلی که ایران برای بازیگری در دوران گذار کنونی دارد فوق العاده است. عدم وابستگی ایران در صحنه های جهانی پدید گشته است دیگر هیچ کس نمی تواند نقش موثر ایران را در تحولات منطقه ای و حتی جهانی انکار کند. در دیگر کشور ها کنار جاده ها بمب گذاری می شود ولی در کنار جاده های ایران رفاه موج می زند و این فرصتی است فرا روی نظام جمهوری اسلامی ایران. ضرورت تبیین الگوی بومی به عنوان تجلی گفتمان اصیل انقلاب اسلامی در کشور فراهم می کند. و همین طور ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد می تواند فرصتی افزون برای ارتقای دیدگاه ها باشد.
در این دوران باید به امور داخلی نیز توجه بسیار شود. باید توجه کرد که اگر نتوان امنیت ملی را حفظ کرد، نمی‌توان از این دوران بهره کافی برد.
 راهبردهای اجرایی:
فصل اول: امور داخلی
1- تلاش برای تشکیل احزاب حرفه‌ای.
2- افزایش هماهنگی با دولت‌های محلی.
3- ایجاد سیستم مدیریت حوادث و بلایای طبیعی با همکاری با جمعیت هلال احمر.
4- مدیریت مهاجرت داخلی.
5- ایجاد سیستم کارآمد مبارزه با قاچاق.
6- ایجاد سیستم کارآمد مبارزه با مواد مخدر سنتی و صنعتی.
7- حرکت به سوی دولت الکترونیک (E-Government).
8- افزایش توریسم با همکاری وزارتین اقتصاد و فرهنگ، آموزش و ارتباطات.
فصل دوم: امور خارجی
1- مدیریت تنش با ایالات متحده آمریکا.
2- مدیریت نفوذ ایالات متحده آمریکا در روابط ایران با دیگر کشورها.
3- توجه به قدرت‌های نوظهور.
4- تلاش برای ثبات در منطقه.
5- تلاش برای رفع مشکلات ایران‌هراسی و اسلام‎‌هراسی.
6- افزایش اعتبار پاسپورت ایرانی.
7- حمایت از ایرانیان مقیم خارج از کشور.
۹۴/۰۲/۰۶
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

کد آهنگ