دوره شیش

پاتوق مجازی بر و بچ دوره 6 حلی 3

دوره شیش
آخرین نظرات
متولدین هفته
پیوندها

به نام خدا

بدینوسیله، متن کامل برنامه ی کاری ارائه شده به مجلس توسط جناب آقای نوید رشیدیان، وزیر پیشنهادی فرهنگ، آموزش و ارتباطات 102، منتشر میگردد؛ این برنامه پیش از این توسط رئیس مجلس به اعضای کمیسیون فرهنگی - اجتماعی ارسال شده است.


* متن کامل این برنامه با هشت عنوان اصلی (بازمهندسی نظام آموزشی کشور، نیروی انسانی در آموزش، آموزش اجباری، آموزش عالی، تولیدات فرهنگی - هنری، انجمن های فرهنگی هنری، بخش خصوصی و فناوری اطلاعات و ارتباطات) در ادامه ی مطلب.

نقد برنامه ی وزیر پیشنهادی توسط آقای محتسبی و پاسخ های نوید رشیدیان به آنها، در نظرات همین پست.

بسمه تعالی
اول – بازمهندسی نظام آموزشی کشور
1.1- استفاده از تمامی پتانسیل کشور در امر آموزش و عدم اکتفا به مدرسه به عنوان تنها محل آموزش.
1.2- بازمهندسی نظام مدارس استعدادهای درخشان به منظور حل مشکلاتی از قبیل تعدد.
1.3- فدرالیزه نمودن نظام آموزشی.
دوم – نیروی انسانی در آموزش
2.1- ارتقاء نظام تربیت معلم با رویکرد تربیت معلمان به عنوان جهت‌دهندگان به کلاس و نه آموزش‌دهندگان.
2.2- توجه به هردو مسئله محتوای تدریس و روش تدریس در تربیت معلمان.
سه – آموزش اجباری
3.1- بررسی دوباره تغییر به نظام 3-3-6.
3.2- کاهش دروس غیرکاربردی و افزایش دروس کاربردی به علت ورود بسیاری از افراد به بازار کار پس از پایان دوره آموزش اجباری.
3.3- ایجاد سیستم‌های هدایت افراد به سمت علاقه‌ها و استعدادها جهت وجود نخبگان در تمامی رشته‌ها.
3.4- ایجاد نظام انتخاب اولویت دروس در متوسطه دوره دوم با توجه به نظام سوق به سمت علاقه‌ها و استعدادها.
3.5- برگزاری المپیادهای کشوری فلسفه، جغرافیا، زبان‌شناسی، علوم کودکان، زمین‌شناسی و دیگر المپیادهای جهانی که بعداً اضافه شوند.
چهار – آموزش عالی
4.1- ایجاد نظام جدید انتخاب دانشجو با توجه به موثق نبودن آزمون چندساعته‌ی کنکور.
4.2- کاربردی‌تر کردن دروس.
4.3- به‌روزنمودن محتوای تدریسی مخصوصاً در رشته‌های مهندسی.
4.4- آشنا نمودن اساتید دانشگاه با روش‌های نوین آموزشی.
پنج – تولیدات فرهنگی – هنری
5.1- حمایت از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی با اجرای دقیق قانون حمایت از مؤلفان و مصنفان و هنرمندان و همچنین تلاش برای عضویت در کنوانسیون برن و همچنین دیگر کنوانسیون‌های مشابه.
5.2- حمایت از تولیدات فرهنگی – هنری دانش‌آموزی.
شش – انجمن‌های فرهنگی – هنر
6.1- تسهیل ایجاد انجمن‌های فرهنگی و حمایت از آن‌ها.
هفت – بخش خصوصی
7.1- کاهش نقش بخش خصوصی در مدارس.
7.2- جلب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در تولیدات فرهنگی – هنری.
7.3- محول‌نمودن امر برگزاری جشنواره‌های فرهنگی – هنری به بخش خصوصی.
هشت – فناوری اطلاعات و ارتباطات
8.1- افزایش آموزش از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات با حمایت از بخش خصوصی در راه‌اندازی تارنماهای آموزشی مفید.
8.2- تشویق دانشگاه‌ها به نشر ویدیوی کلاس‌هایشان در فضای مجازی.
8.3- افزایش کیفیت ارتباطات.


۹۴/۰۲/۰۴
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
از اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی میخوام نظراتشون رو اینجا بگذارن
با تشکر از انتقادات آقای محتسبی.
نقد ِ نقد ِ آقای محتسبی:
1.1- من در این برنامه قرار است چارچوب کاری خود در دوران تصدی این وزارتخانه را بنویسم، تا مجلس بداند قرار است کسی که رای اعتماد می خواهد چه کند، جزئیات برای بعد، بعداً با همکاری کمیسیون فرهنگی - اجتماعی مجلس، در چارچوب این برنامه لوایح که دقیقتر هستند نوشته خواهند شد.
1.2- رسالت سمپاد که چندان به من مربوط نیست. تو اساسنامه سمپاد مصوب 8/4/1367 مشخص شده. من فعلاً قراره مشکلاتی که سازمان سمپاد داره رو رفع کنم.
2.1- تبدیل معلم از آموزش دهنده به جهت دهنده حرفی-ه که چندسال-ه داره زده میشه، در این راستا تغییراتی تو کتب درسی هم دادن، ولی مشکل اینه که خیلی از معلمین 20 ساله دارن به شیوه قدیمی آموزش میدن و به شدت نیاز-ه که اون ها به درستی آموزش داده بشن.
3.1- قراره بررسی بشه آیا تغییر به نظام 3-3-6 درست بوده یا نه. هنوز بررسی نشده که بخوام بگم آیا باید تغییر کنه به چیز دیگه یا همین بمونه. قراره بررسی این تو اولویت های وزارت باشه.
3.2- دانش آموزان هم توی جامعه هستن. طبعاً کسی که تو خونشون در حال خواب-ه خیلی مهم نیست. مهم اینه که کسی که فارغ التحصیل میشه اون قدر مهارت داشته باشه که بتونه کاری رو انجام بده.
3.5- دلیل وجود المپیاد که مشخص-ه: شناسایی استعدادهای برتر، ولی الآن مشکلی که وجود داره اینه که فقط استعدادهای برتر ریاضی و فیزیک و شیمی و ... شناسایی میشن، درحالی که ما احتمالاً استعدادهای برتری تو فلسفه هم داریم که البته تعداد زیادی از اون ها به سمت فلسفه و دیگر رشته های مرتبط نمیرن.
7.1- فعلاً آموزش خصوصی درست جواب نداده، مدارس دارن n میلیون تومان پول میگیرن بابت کلاس سرود و این مسخره بازی ها.
7.2- وقتی تولیدات خوبی باشه، تقاضا هم خواهد بود.
8.2- خیلی چیز خوبی-ه، الآن دانشگاه‌های معتبر جهان از قبیل Harvard و MIT و LSE دارن کلاس هاشون رو به صورت آنلاین در اختیار همگان میگذارن، چرا نباید شریف و دانشگاه تهران و ... هم این کار رو بکنن؟

* اکثر این ها به جز یکی دو مورد نیاز به بودجه ندارن
در ابتدا تشکر از جناب میرسعیدی به خاطر طرح های باحالشان
بعد از ابتدا بگذار ما هم نظری داده باشیم
برای اول:
1.1 باید دقیق مشخص بشه هرجا قراره چی آموزش داده بشه یعنی هر کجا(همون پتانسیل ها) باید چه وظیفه ای داشته باشه، مثلا مدرسه قراره چی رو به کی آموزش بده و چی رو نده
1.2 بهتر است تبدیل شود به بازشناسی رسالت سمپاد ( اصا سمپادی باشه که رسالتی بهش بدیم؟)
1.3 وات د فاز؟
برای دوم:
2.1 قبلش باید مساله چیستی آموزش و پرورش حل بشه بعد براش معلم تربیت بشه، قبلش هم باید 1.1 مشخص بشه
2.2
برای سوم:
3.1 تا وقتی وظیفه، ساختار، نیروی انسانی درست نشه ترکیب چند چند چند خیلی تاثیر گذار نیست، مثل پرسپولیس که چند ساله اعصابه مارو ریخته به هم
3.2 به نظرم ورود به بازار کار بشه ورود به جامعه، کار هم بخشی از زندگی در جامعه است
3.3
3.4
3.5قبلش باید فلسفه وجود المپیاد در ایران مشخص بشه
برای چهارم:
کلا برای چهار همان بحثای قبلی و کلی بحث دیگر که شخصا با آقای روحانی مطرح خواهم کرد!! این آرزو بر دانشجویان عیب نیست!
برای پنجم و ششم:
فرهنگ و هنر چیستند؟
برای هفتم:
در کل، آیا خصوصی سازی خوب است؟
7.1 به شدت مخالف چراش مربوط میشه به ساختار آموزش و پرورش و بحث های اول و دوم
در ضمن باید برای اقتصاد آموزش و پرورش و گردش مالی آن هم بحث شود
7.2 تولید وقتیست که تقاضایی باشد، باید اول تقاضا (از نوع نیاز) (نه از نوع کاذبش) ایجاد کرد
برای هشتم:
8.1
8.2 باید سر میزان تاثیر گذاری آن
8.3

* فرض کن ده مشکل وجود داشته باشه، مثلا اگه هزینه صرف کنی و مشکل یک رو حل کنی خوب مشکل یک برطرف میشه و خدا خیرت بده، ولی اگه مشکل 2 رو حل کنی نه تنها مشکل دو بلکه مشکل سه و چهار یک هم حل میشن و برطرف کردن مشکل پنج و شیش هم راحت تر میشه مشکل هفت هم کمتر ضرر میرسونه، پس باید بگردی مشکلات امثال دو رو پیدا کنی رو در اولویت بذاری، این مباحثی که مطرح کردی باید اولویت بندی بشن، هزینه هرکدوم بررسی و مشخص بشه، بعد شروع به حلش کنی، مسلما یه وزیر با توجه به وقت و امکاناتی که داره نمیتونه شروع کنه از شماره 1.1 تا 8.3 دونه دونه وقت بذاره و راه حل براشون پیدا کنه
* برگه کوئیز یادت نره
*خیلی خوب بود
من برم واسه امتحانم بخونم
۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۴۸ محمدمهدی ملکی نژادشوشتری
00000000000000000000حححححححححححححححححححححححححح
دارم اخطار های اخر رو می دم حکومتی که با ظلم باشد زیاد نمی ماند حرف من هم نیست
۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۱۷ شهریار خلوتی
نه
۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۳۸ عباس جلالی نسب
نه
یعنی هیشکی هیچ نظری درباره برنامه من نداره؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

کد آهنگ